Raport despre zgomotul la locul de muncă

Numai 30% din ocupanții birourilor sunt mulțumiți cu nivelul de zgomot, potrivit studiului Leesman

Despre Leesman

Leesman măsoară performanța spațiilor de birouri.

Indicele Leesman este un scor acordat spațiului de lucru, care reflectă măsura în care acesta sprijină angajatul în munca pe care o desfășoară.

La sondajul realizat de Leesman au participat peste 108 000 de respondenți din 49 de țări și 893 de locații.

Ultima ediție a raportului Leesman Review este dedicată zgomotului de la locul de muncă. Puțin peste 30% din cei 100 000 de respondenți sunt mulțumiți din acest punct de vedere, indicând că zgomotul reprezintă cel mai important indicator al unei productivități scăzute.

Acousticianul Colin Rawlings confirmă această percepție explicând că pierdem 10-15 minute de concentrare în muncă de fiecare dată când suntem întrerupți de un zgomot nedorit.

Philip Vanhoutte, directorul consiliului consultativ la Leesman avertizează liderii de companii că „trebuie să fim atenți. Și trebuie să acceptăm faptul că, dacă un număr atât de mare de respondenți ne spune că ceva nu funcționează bine, atunci chiar nu funcționează!”

El continuă:

„Din punct de vedere statistic, nemulțumirea în legătură cu nivelul de zgomot reprezintă cel mai important indicator al unei productivități scăzute. Așadar, directorii de companii trebuie să fie conștienți
– zgomotul chiar este o problemă. Una foarte costisitoare.”

Numeroasele cercetări efectuate în acest domeniu ne permit să calculăm costurile.

Expertul nostru în domeniul acusticii pentru spațiile de birouri, Paige Hodsman, citează numeroase cercetări privind relația dintre acustică și productivitate. Potrivit concluziei sale, o bună acustică ar putea oferi economii anuale de £ 100 pe metru pătrat, în plus față de celelalte economii provenite din reducerea absenteismul din cauza îmbolnăvirilor și din nivelul general de satisfacție.

Citiți aici întregul raport Leesman Review – cu numeroase detalii despre rezultatele sondajului și un interesant studiu de caz despre noul birou Plantronics, numit Soundscape, „se bucură de prezența sunetului, dar recunoaște și natura distructivă a zgomotului.”